Uwaga na oszustwa telefoniczne – kampania uświadamiająca w Działdowie


Przestępcy coraz częściej stosują wyrafinowane metody socjotechniczne, aby wyłudzić dane osobowe oraz pieniądze od obywateli. W najnowszej kampanii „Bankowcy dla CyberEdukacji” eksperci ostrzegają przed spoofingiem, czyli podszywaniem się pod pracowników banków. Oszuści dzwonią z numerów podobnych do infolinii bankowych, co może wprowadzać ofiary w błąd. Ekspertka Katarzyna Skrzynecka przypomina o zasadzie ograniczonego zaufania.

Jednym z kluczowych elementów kampanii jest edukacja społeczeństwa na temat sposobów rozpoznawania oszustw telefonicznych. Jak zaznacza Skrzynecka, osoby kontaktujące się z klientami banków nigdy nie będą prosić o podanie poufnych danych, takich jak PIN-y czy dane do logowania. Dlatego w przypadku wątpliwości zawsze warto zadzwonić na infolinię banku, aby zweryfikować wszelkie informacje.

W ramach kampanii „Bankowcy dla CyberEdukacji” współpracują nie tylko banki, ale również Policja oraz organizacje zajmujące się bezpieczeństwem finansowym. Wspólne działania mają na celu nie tylko informowanie o zagrożeniach, ale także pomoc w skutecznej reakcji na próby oszustw. Warto zatem śledzić informacje dotyczące cyberbezpieczeństwa i być czujnym na niepokojące telefony.

Źródło: Policja Działdowo


Oceń: Uwaga na oszustwa telefoniczne – kampania uświadamiająca w Działdowie

Średnia ocena:4.48 Liczba ocen:13


Zobacz Także