Działania rekrutacyjne do Policji są złożone i obejmują kilka etapów, które mają na celu wyłonienie odpowiednich kandydatów do służby. Proces rozpoczyna się od złożenia wymaganych dokumentów, a następnie przeprowadzane są testy wiedzy oraz sprawności fizycznej. Kolejnymi krokami są badania psychologiczne, rozmowa kwalifikacyjna oraz oceny lekarskie, które kończą się wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa.
Rekrutacja do Policji w Działdowie wymaga osobistego złożenia dokumentów lub przesłania ich elektronicznie. Po złożeniu dokumentów rozpoczyna się postępowanie kwalifikacyjne, w ramach którego kandydaci uczestniczą w teście wiedzy składającym się z 40 pytań. Osiągnięty wynik nie jest jednak kluczowym czynnikiem, ponieważ każdy kandydat przechodzi do kolejnych etapów niezależnie od liczby uzyskanych punktów.
Test sprawności fizycznej, który zazwyczaj odbywa się w tym samym dniu co test wiedzy, składa się z czterech prób mających na celu ocenę siły, wytrzymałości oraz zwinności. Aby zdać, kandydaci muszą uzyskać co najmniej 32 punkty. Po etapie sprawności następują badania psychologiczne oraz rozmowa kwalifikacyjna, które są niezbędne do dalszej oceny kandydatów. Ostatecznym etapem rekrutacji jest ogłoszenie zatwierdzonej listy kandydatów, co kończy cały proces kwalifikacyjny w lokalnych jednostkach Policji.
Źródło: Policja Działdowo
Oceń: Etapy rekrutacji do Policji w Działdowie
Zobacz Także